שבועות מתן תורה לא קבלת תורה

שבועות תשע"ד

דבר אל-בני ישראל, ואמרת אלהם, מועדי יהוה, אשר-תקראו אתם מקראי קדש–אלה הם, מועדי.

חג הפסח – בחדש הראשון, בארבעה עשר לחדש–בין הערבים:  פסח, ליהוה. ובחמשה עשר יום לחדש הזה, חג המצות ליהוה:שבעת ימים, מצות תאכלו.

חג השבועות – וספרתם לכם, ממחרת השבת, מיום הביאכם, את-עמר התנופה:  שבע שבתות, תמימת תהיינה.עד ממחרת השבת השביעת, תספרו חמשים יום; והקרבתם מנחה חדשה, ליהוה…. וקראתם בעצם היום הזה, מקרא-קדש יהיה לכם–כל-מלאכת עבדה, לא תעשו:  חקת עולם בכל-מושבתיכם, לדרתיכם.

חג הסוכות – דבר אל-בני ישראל, לאמר:  בחמשה עשר יום, לחדש השביעי הזה, חג הסכות שבעת ימים, ליהוה.

שלושת הרגלים פסח, שבועות וסוכות.חג הפסח וחג הסוכות זמנם מדוייק, הפסח בי"ד בניסן, חג הסוכות ט"ו בתשרי.חג השבועות בשונה מהם זמנו לא נאמר, נאמר בו זמנו ביחס לחג הפסח, תספרו חמשים יום.

חג השבועות הינו תלוי חג הפסח, זמנו 50 יום לאחר הפסח.

טעמו של חג הפסח נאמר, …. אשר פסח על-בתי בני-ישראל במצרים, בנגפו את-מצרים, ואת-בתינו הציל

טעמו של חג הסוכות נאמר, כל-האזרח, בישראל, ישבו, בסכת.למען, ידעו דרתיכם, כי בסכות הושבתי את-בני ישראל, בהוציאי אותם מארץ מצרים.

טעמו של חג השבועות לא נאמר.

חג השבועות  בתפילות החג  מוזכר יום זה כיום מתן תורתינו, למרות שהנתינה הייתה ביום הכיפורים.

חג השבועות הינו יום מתן תורה ולא יום קבלת התורה.ידועים הדברים להיות מהות הנתינה תלויה במקבל.אדם הנותן באם אין מי שיקבל הרי לא נתן.הנתינה תלויה בהיות המקבל מוכן, ראוי, רוצה ויכול לקבל נתינה זו, באם לאו אין כאן נתינה.

זוהי נתינה של האדם, נתינה של הקב"ה אינה כזאת, נתינתו הינה נתינה גם בהיות המקבל לא ראוי ולא יכול לקבל.נתינתו של הקב"ה ממתינה  לאדם עד היותו מוכשר לקבלה.

התורה אכן ניתנה, מאיתו יתברך, ביום השבועות.בני ישראל לא היו מוכנים לקבלה, וירא העם, כי-בשש משה לרדת מן-ההר; ויקהל העם על-אהרן, ויאמרו אליו קום עשה-לנו אלהים אשר ילכו לפנינו–כי-זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים, לא ידענו מה-היה לו.בני ישראל חטאו ובקשו מאהרון ויאמרו עשה-לנו אלהים, אשר ילכו לפנינו.בראות משה זאת ויחר-אף משה, וישלך מידו את-הלחת, וישבר אתם, תחת ההר.הלוחות נשברים ואין קבלת התורה ע"י עם ישראל, הנתינה ע"י הקב"ה נתבצעה, הקבלה לא, בשל היות המקבלים לא מוכנים.קבלה זו נעשתה בלוחות שניים ביום הכיפורים.

חג השבועות מעצם היותו חג בו מקבלים, מקבלים תורה, מהותו הינה ההכנה אשר תביא ליכולת הקבלה של מתנה זו.חג השבועות יבוא תמיד לאחר ספירת 50 יום.לחג השבועות אין תאריך, לחג השבועות ישנה הכנה.ההכנה הינה 50 יום לקראת קבלת הנתינה האלוקית, תורה.חג השבועות הינו יום נתינה, על מנת להיות יום זה גם יום קבלה, קבלת התורה יש להיות מוכנים וראויים לכך.

ויאמר, אל-העם, היו נכנים.

חג שמח

דויד לקס – מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251

Source: חגים

תגובות
שתף עמוד זה: